Zondag 13 augustus Breakfast with Birds - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rob Noot - WaarBenJij.nu Zondag 13 augustus Breakfast with Birds - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rob Noot - WaarBenJij.nu

Zondag 13 augustus Breakfast with Birds

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 Augustus 2023 | Australië, Cairns

Vandaag mag iedereen uitslapen [e-1f60a]…… Behalve Rob Ingrid en Jorrit !

Want die hebben om 6 uur de wekker gezet de bikkels!

zij gaan namelijk met z’n 3-en naar de BWB.

BW watte ?? BWB…. !!

Da’s Breakfast with Birds

Om 6:45 uur werd de auto gestart en via de prachtige Cook’s Highway die langs de kust kronkelt zijn we naar Wildlive Habitat in Port Douglas gereden waar we mooi op tijd aankwamen.

Bij binnenkomst werden we net als de vogels ‘geringd’ met een armbandje en kregen we een plattegrond met de snelste weg over het park richting het restaurant. In het restaurant was de tafel al gedekt en konden we beginnen met een sapje, koffie en thee. Vervolgens kregen we pannenkoekjes, gebraden worst, spek, ham, roerei, bruschetta brood, verse salade en een bakje fruitsalade. Bram Krikke vond het allemaal wat karig, maar laten we het er op houden dat we dat niet allemaal op hebben gegeten. En dat kwam niet alleen omdat intussen allemaal grote papegaaien door het restaurant vlogen die bij de mensen op de schouder kwamen zitten om gedag te zeggen.

De begeleiders van de vogels kwamen gezellig bij iedereen aan tafel langs om wat over deze dieren te vertellen, erg interessant. Ook was er in het restaurant een omheind deel waar 3 eucalyptus bomen stonden en waar we groepsgewijs met de begeleider naar binnen mochten terwijl er door de begeleiders iets over deze Koala’s werd verteld. Wist je al dat een koalabeer ongeveer 4 uur per dag eet ? en omdat eucalyptus bladeren in principe giftig zijn hebben ze de volgende 20 uur van de dag nodig om de gifstoffen af te breken afstemmen en de bladeren te verteren. Ze bevatten ook erg weinig voedingsstoffen dus die 20 uur brengen ze dus ook min of meer slapend door.

Een Koala heeft daarna erg weinig energie over en is dus bijna altijd moe. Daarentegen hoeven ze dan weer niet of nauwelijks te drinken want met het eten van de bladeren krijgen ze voldoende vocht binnen. Ik heb een paar leuke foto’s gemaakt want dichterbij dan dit krijg je een Koala niet te zien!

Intussen ging het park ook open voor de gewone bezoekers, hebben we snel ons bordje leeg gegeten en zijn ook wij de rest van het park gaan verkennen. Ik zal wat foto’s toevoegen van wat er zoal te zien was. Het waren niet alleen maar vogels.

In de buiten Savannah hebben Jorrit en ik op een gegeven moment enorm veel moeite gehad om Ingrid weg te krijgen bij het kangaroo’s knuffelen. Wij mochten in de Savannah niet “van het pad af” om de dieren hun rust te gunnen maar daar dachten de kangaroe’s zelf anders over: Als jullie niet naar ons toe komen, dan gaan wij wel met z’n allen op het pad liggen voor wat aandacht.

Kortom: er was geen doorkomen aan! Wat ook wel geholpen zal hebben is dat de dieren konijnenbrokjes gevoerd kregen…. Ingrid bleef maar aaien, knuffelen en foto’s maken, het zijn net een soort konijnen en ze vinden aaien geweldig. Ik werd er haast jaloers op.

Op verzoek van Ton heb ik ook nog snel even gekeken naar een Roe die groter was dan 1,5 meter om fijn een potje mee te boksen, maar ik had pech….. Het grootste mannetje was 1 meter 49 dus het feest kon (gelukkig [e-1f605]) niet door gaan.

Inmiddels liep het tegen half één en vonden we het wel genoeg geweest. We mogen namelijk de komende 5 dagen ook nog gratis het park weer in. Da’s trouwens iets wat ze hier meer doen, de krokodillen tocht deed dat bijvoorbeeld ook. Je mocht nog gratis een dag of 5 terug komen als je een kaartje hebt gekocht. Daar kan de Efteling in Nederland nog een puntje aan zuigen.

Nu ik het toch opeens over de Efteling en sprookjes heb, we zijn naar de haven in Port Douglas gereden waar we werden getrakteerd op een betoverend uitzicht over zee. En een zondagsmarkt dus Ingrid haar dag kon niet meer stuk. Ook op de terugreis over Cook’s Highway zijn we nog even gestopt voor het mooie uitzicht.

Eenmaal thuis gekomen hadden Jarno en Sifra het zwembad bij ons huis in Cairns schoongemaakt. Het woei vandaag nog wat hard maar met 26 graden was het heerlijk om even van de tuin te genieten. Bijgaand een paar kiekjes van ons optrekje. Het leuke is dat de meeste slaapkamers beneden zijn en de woonkamer en keuken op de eerste etage. We kijken op die manier prachtig over de zee uit!

• 13 Augustus 2023 - 16:25

Gerrit :

Mooie verhalen en foto’s dankjewel nog even genieten.

Groetjes Femmy en Gerrit

• 13 Augustus 2023 - 16:33

Marco En Angeliek:

Zo dat ziet er goed uit en ik snap Ingrid helemaal. Tis toch te leuk om die diertje te aaien !

• 13 Augustus 2023 - 18:46

Thea:

Tjonge wat zien jullie veel zeg en mooie foto’s daarbij, fijn dat we zo een beetje mee kunnen genieten . Goede reis verder hartelijke groet